Кошик
57 відгуків
Кошик

Ремонт гідравлічних шлангів високого тиску: способи і нюанси лагодження

Шланги, вони ж рукава високого тиску (РВТ) призначені для прокачування робочих середовищ: рідин, газів, паливних і органічних сумішей. Незважаючи на міцну багатошарову структуру, рано чи пізно у операторів обладнання може виникнути питання, як відремонтувати гідравлічний шланг, щоб результат вийшов якісним? На це та багато інших супутніх питань покликаний відповісти даний огляд. 

Як вже було згадано, шланг високого тиску задіюється в пневматичних, гідравлічних системах самих різних агрегатів і механізмів. Гідравлічні комунікації найчастіше можна бачити в складі автомийок, промислових ліній специфічної спрямованості.

Перед тим як торкнутися нюансів ремонту, розглянемо конструкцію РВТ, щоб зрозуміти, що саме в ній може дати слабину. Головне завдання такого шланга – опір внутрішньому тиску в кілька сотень атмосфер. Зовнішня оболонка при цьому також повинна бути толерантна не тільки до середовищ, що транспортуються, але і різного роду механічного, хімічного і термічного впливу. Тому внутрішній шар РВТ представлений синтетичним каучуком, а зовнішній зносостійкою гумою. Між внутрішнім і зовнішнім шаром навивається сітка зі сталевого дроту. Так конструкція отримує механічну міцність. Дріт покривається тонким шаром гуми.

За методом плетіння металевого корду, шланги діляться на обплітальні і навивочні. В обплітальних моделях витки лягають під кутом до осі. У навивочних рішеннях витки намотуються рядами.

Іноді замість дроту для створення каркаса застосовують текстиль. Що до структурних шарів, то їх кількість регламентується стандартами для того чи іншого типу РВТ.

Важливою частиною монтажного механізму комунікацій виступають фітинги. Існує 4-и види фітингів: штуцери, гайки, швидкороз'ємні з'єднання і ніпелі. Фіксація фітингів проводиться за допомогою обтискних муфт, опресовування яких здійснюється на спеціальних верстатах. Фурнітура відрізняється типом хвостовика: універсальна серія – застосовується у всіх рукавах, interlock – використовується тільки в навивальних комунікаціях, CS – також варіант для навивальних шлангів, але при установці цієї фурнітури, знімати верхній і нижній шар гуми не потрібно.

Причини пошкодження шлангів підвищеного тиску

Перед тим як усунути течію на шлангу високого тиску, необхідно виявити причину порушення герметичності.

Розрізняють чотири причини, через які можуть виникнути проблеми з експлуатацією рукавів.

  1. Заводський брак. Найчастіше зустрічається в місцях сполучення фітинга зі шлангом. Через неякісне обтиск шланг починає протікати.
  2. Помилки підбору довжини. Порізи і розриви в результаті неправильно підібраної довжини.
  3. Порушення при підборі параметрів. Якщо характеристики РВТ не відповідають умовам експлуатації, це може стати причиною зриву фітингів, розриву шланга.
  4. Неналежні температурні умови. Зовнішній шар також руйнується через екстремальні температурні навантаження.

Не варто забувати і про природний знос матеріалів. Пам'ятайте, у кожного РВТ є свій термін експлуатаційної придатності, після закінчення якого шланг рекомендується замінити.

При підборі комунікацій необхідно перевірити відповідність характеристик рукава експлуатаційним умовам. Серед пошкоджень РВТ поширені такі проблеми: злам, руйнування фітингів в результаті корозії, закупорка рукава, протікання, зрив фурнітури. Також сюди варто віднести стирання і термічне пошкодження.

Заміна пошкодженої ділянки, як єдино вірний спосіб ремонту

Потрібно розуміти, що гідравлічний шланг – це цілісна непорушна конструкція, яка зберігає свій потенціал тільки при відсутності слабких місць, якими є тріщини, злами та інші деформації. Заклеїти, покрити герметиком проблемні ділянки не вийде. Такий підхід в кращому випадку відтягне на короткий термін заміну пошкодженої ділянки. Будь-які аварії на РВТ вирішуються заміною зношеного фрагмента шланга.

В одному з попередніх оглядів ми писали про те, як з'єднати шланги високого тиску за допомогою перехідника. Ремонт багато в чому схожий з описаною процедурою.

Отже, для заміни нам знадобляться: нова ділянка шланга + розуміння технології та інструмент для обтиску сполучних муфт.

Підготовку до ремонту проводимо в два етапи

  1. Пошкоджений РВТ відключається від подачі робочого середовища.
  2. За допомогою відрізного верстата відокремлюємо від основної бухти потрібну ділянку нового рукава. Краще використовувати шланг, розрахований на більш високий тиск, ніж попередній варіант.

Важливо правильно підібрати діаметр. Значення ширини внутрішнього каналу позначається латинськими літерами DN. Якщо має бути відновлений промисловий рукав великого діаметру, його краї зовні і зсередини зачищуються від металевого обплетення. Для даної процедури звертаються за допомогою к спеціальним верстатам.

На етапі підготовки підбирають фітинги. Рекомендуємо відштовхуватися не від маркування, а від вимірів. Для високої точності використовуємо штангенциркуль і резьбомер.

Після підбору фітингів, обчищення РВТ, переходимо до опресовування фурнітури на обтискних верстатах. Для кожного діаметра підбираються свої обтискні кулачки. Після процедури необхідно перевірити якість опресування. У вигляді перевірочного інструменту застосовується контрольний щуп, але найкраще перевіряти добротність з'єднання на спеціальному стенді.

Якщо проводиться ремонт нестандартного з'єднання, до голівки старого фітинга припаюється частина, яку необхідно обпресувати.

В якості висновку. Майстри, що володіють навичками, досвідом, інструментом, без проблем відремонтують пошкоджений рукав. На жаль, зробити заміну відпрацьованої ділянки в домашніх умовах не вийде.

Високий тиск пов'язаний з ризиком. Неякісне відновлення шланга може призвести до важких фізичних каліцтв, не кажучи про поломку дорогого компресорного обладнання.

Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner